Οικολογία-Τέχνες-Επιστήμη




ΕΜΒΟΛΙΑ


Διεθνές Συμβούλιο Εμβολιασμών: Τα εμβόλια αποτελούν σημαντικό κίνδυνο βλάβης για την υγεία των παιδιών!
80 γιατροί του Διεθνούς Ιατρικού Συμβουλίου Εμβολιασμών υπογράφουν, ότι τα εμβόλια αποτελούν σημαντικό κίνδυνο βλάβης για την υγεία των παιδιών

Πόσο κινδυνεύουν τα παιδιά μας από τα "απαραίτητα" εμβόλια;
Οι υπογράφοντες αντιπροσωπεύουν ένα φάσμα που περιλαμβάνει παιδιάτρους, νευροχειρουργούς, καθώς και καθηγητές της παθολογίας, της χημείας, της βιολογίας και της ανοσολογίας, από 13 χώρες. Όλοι έχουν πραγματοποιήσει ανεξάρτητες επιστημονικές έρευνες και έχουν καταλήξει στα συμπεράσματα που θα διαβάσετε στην παρακάτω παρουσίαση.
Τα αρχικά MD, DO, MB, MBBCH σημαίνουν ειδικότητες της ιατρικής.
Τα αρχικά ND σημαίνουν γιατρούς εκπαιδευμένους, που έχουν άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος σε ορισμένες μόνο Πολιτείες των ΗΠΑ.

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί οι γιατροί δεν μπορούν να βρουν την αιτία πολλών ασθενειών; Είναι επειδή έχουν μάθει να αγνοούν την σχέση των εμβολίων με αυτές τις ασθένειες. Έχει τεκμηριωθεί ότι οι παρακάτω ασθένειες έχουν άμεση σχέση με τα εμβόλια....

· Αλλεργίες και έκζεμα
· Αρθρίτιδα
· Άσθμα
· Αυτισμό
· Όξινη παλινδρόμηση σε βρέφη, που η αντιμετώπισή της με αντιόξινα δημιουργεί πολλές παρενέργειες
· Καρκίνος
· Διαβήτης (βρεφική και παιδική ηλικία)
· Νεφρική νόσος
· Αποβολές
· Μακρά λίστα νευρολογικών και αυτοάνοσων νοσημάτων
· Αιφνίδιος βρεφικός θάνατος (SIDS)
· Και πολλά, πολλά άλλα

Αυτές είναι μερικές από τις παρενέργειες των εμβολίων, οι οποίες τεκμηριώνονται στην ιατρική βιβλιογραφία και σε έντυπα στις συσκευασίες τους:

• Αρθρίτιδα, αιμορραγικές διαταραχές, θρόμβους αίματος, καρδιακή προσβολή, σήψη
• μολύνσεις αυτιών
• Λιποθυμία (με αναφορές για σπασμένα οστά)
• Νεφρική ανεπάρκεια που χρειάζεται αιμοκάθαρση
• Κρίσεις / επιληψία
• Σοβαρές αλλεργικές αντιδράσεις, όπως κνίδωση και αναφυλαξία
• Αιφνίδιος θάνατος
• Πολλές από τις πιο συχνές διαγνώσεις που δίνονται για εισαγωγές στο νοσοκομείο.
•Το National Vaccine Injury Compensation Program, (NVICP) (Εθνικό πρόγραμμα αποζημιώσεων για βλάβες από τα εμβόλια) έχει δώσει πάνω από 1,2 δις δολάρια σε αποζημιώσεις σε παιδιά και ενήλικες για βλάβες στην υγεία τους από εμβολιασμούς.

Ο αυτισμός σχετίζεται με εμβόλια.
• Ο αυτισμός ήταν σπάνιος, μέχρις ότου τα προγράμματα εμβολιασμού εντάθηκαν το 1991, με την εισαγωγή του εμβολίου κατά της ηπατίτιδας Β και του εμβολίου Hib (μηνιγγίτιδα). Δεκάδες χιλιάδες γονείς θα βεβαιώσουν ότι ο αυτισμός εμφανίστηκε πολύ σύντομα μετά τον εμβολιασμό των παιδιών τους.
• Μελετήστε τις πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.fourteenstudies.org. Θα διαπιστώσετε ότι οι μελέτες που αντικρούουν τη σχέση μεταξύ του αυτισμού και των εμβολίων είναι εξαιρετικά αμφίβολες.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες, οι ασφαλιστικές εταιρείες και το ιατρικό σύστημα πλουτίζουν όταν αρρωσταίνετε.

• Τα εμβόλια δεν παρέχουν τη δια βίου ανοσία, πράγμα που σημαίνει ότι συνιστώνται επαναληπτικά εμβόλια.
• Κάθε επαναληπτικό εμβόλιο αυξάνει τον κίνδυνο για περισσότερες παρενέργειες.
• Οι παρενέργειες των εμβολίων μπορεί να σας αρρωστήσουν για το υπόλοιπο της ζωής σας.
Παρεμπιπτόντως, υπάρχουν πολλά φάρμακα για τη θεραπεία των παρενεργειών των εμβολίων.
• Στις ΗΠΑ, δεν μπορείτε να μηνύσετε την εταιρεία φαρμάκων ή το γιατρό σας, εάν κάτι προκύψει από έναν εμβολιασμό. Και οι δύο προστατεύονται από το 1986, με τον Νόμο National Child Vaccine Injury Act.


Ο νόμος αυτός, που υπογράφηκε από τον τότε πρόεδρο Ρόναλντ Ρέιγκαν ξεκάθαρα λέει:"Κανένας παρασκευαστήs εμβολίου δεν μπορεί να διωχθεί με αστική αγωγή με σκοπό την αποζημίωση για βλάβες, τραυματισμό ή θάνατο που προέκυψαν από εμβολιασμό." (Public Law 99 ‐ 660)

Πολλοί γιατροί και άλλοι εκπαιδευμένοι σε παραϊατρικά επαγγέλματα δεν κάνουν οι ίδιοι εμβόλια και δεν εμβολιάζουν τα παιδιά τους. Γιατί συμβαίνει αυτό;

• Γνωρίζουν ότι τα εμβόλια δεν είναι αποδεδειγμένα ασφαλή ή αποτελεσματικά.
• Γνωρίζουν ότι τα εμβόλια περιέχουν επικίνδυνες ουσίες.
• Γνωρίζουν ότι τα εμβόλια προκαλούν σοβαρά προβλήματα υγείας.
• Έχουν αντιμετωπίσει ασθενείς που παρουσίασαν σοβαρές παρενέργειες από τα εμβόλια.

Τα μόνα πρόσωπα που έχουν όφελος από την καλή σας υγεία είστε εσείς οι ίδιοι και οι δικοί σας.


• Οι φαρμακευτικές εταιρείες έχουν διεισδύσει και καταλάβει τον έλεγχο ολόκληρου του συστήματος υγείας και περίθαλψης, συμπεριλαμβανομένων των ιατρικών σχολών, ιατρικά περιοδικά, νοσοκομεία, κλινικές και τα τοπικά φαρμακεία. Η ίδια η επαγγελματική ζωή του γιατρού εξαρτάται, από την τυφλή εμπιστοσύνη, χωρίς καμμία αμφισβήτηση για οποιαδήποτε πτυχή του εμβολιασμού. Ακόμα και όταν παρουσιάζονται οφθαλμοφανείς παρενέργειες στον ασθενή, οι γιατροί συνήθως είναι απρόθυμοι έστω και να θεωρήσουν τα εμβόλια ως την πιθανή αιτία. Αν και η μη διεφθαρμένη επιστήμη και ιατρική υποστηρίζουν την απόρριψη των εμβολίων, το να το εφαρμόσει ανοιχτά ένας γιατρός, θεωρείται επαγγελματική αυτοκτονία. Οι υπογράφοντες το παρόν έγγραφο ρισκάρουν με τόλμη για την ασφάλεια την δική σας και του παιδιού σας.
• Νοσοκομεία επωφελούνται οικονομικά από νοσηλεία και εξετάσεις.
• Οι φαρμακευτικές εταιρείες κερδίζουν δισεκατομμύρια δολάρια από εμβόλια.
• Οι φαρμακευτικές εταιρείες κερδίζουν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια από φάρμακα για τη θεραπεία ανεπιθύμητων παρενεργειών από εμβόλια σε ασθενείς.
• Τα εμβόλια αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του συστήματος υγείας. Χωρίς εμβόλια, το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης θα μειωνόταν, διότι θα είχαμε μια πιο υγιή συνολικά κοινωνία.
Έχουμε αντικαταστήσει την ανεμοβλογιά με τον αυτισμό, τη γρίπη με το άσθμα, λοιμώξεις του αυτιού με τον διαβήτη. Και η λίστα συνεχίζεται. Από ζήλο για την εξάλειψη σχετικά ήπιων μικροβίων, έχουμε ανταλλάξει προσωρινές ασθένειες για επίμονες, ισόβιες ασθένειες, διαταραχές, δυσλειτουργίες και αναπηρίες.

Πόσα εμβόλια υπάρχουν;
• Εάν τα παιδιά της Αμερικής λάβουν όλες τις δόσεις όλων των εμβολίων, λαμβάνουν μέχρι 35 εμβολιασμούς και τους εγχέονται με ένεση 113 διαφορετικά είδη σωματιδίων ασθενειών, 59 διαφορετικά χημικά, 4 διαφορετικοί τύποι κυττάρων και DNA ζώων και ανθρώπινο DNA από ιστούς εμβρύων και ανθρώπινο λεύκωμα.
• Αν νομίζετε ότι δεν έχετε να ανησυχείτε για τα εμβόλια, διότι τα παιδιά σας είναι μεγάλα, να το ξανασκεφτείτε. Υπάρχουν τουλάχιστον 20 ακόμα εμβόλια στο στάδιο της έρευνας, που θα κυκλοφορήσουν στα προσεχή έτη, με στόχο κυρίως τους εφήβους και ενήλικες.

Μερικά από τα Συστατικά των Εμβολίων: Πώς είναι δυνατόν τα εμβόλια να μην είναι επιβλαβή για την υγεία σας;

• Αδέσποτοι ιοί και βακτηρίδια από τις καλλιέργειες, όπου παρασκευάζονται τα εμβόλια.
• Ο υδράργυρος, ένα πολύ γνωστό δηλητήριο, βρίσκεται ακόμη σε φιαλίδια πολλαπλών δόσεων εμβολίων κατά της γρίπης. Ίχνη υπάρχουν και σε εμβόλια κατά άλλων ασθενειών.
• Το Αλουμίνιο, ένα δηλητήριο που μπορεί να προκαλέσει εκφυλισμό στα οστά, στον μυελό των οστών και στον εγκέφαλο.
• Ζωικά κύτταρα από πιθήκους, νεφρά σκύλου, κοτόπουλου, αγελάδας, και ανθρώπου.
• Η φορμαλδεΰδη (υγρό ταρίχευσης), ένα γνωστό καρκινογόνο.
• Πολυσορβικό 80, το οποίο προκαλεί στειρότητα σε ποντίκια.
• Ζελατίνη από γουρούνια και αγελάδες, που μπορεί να προκαλέσει αναφυλαξία, βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στα εμβόλια για MMR και ανεμοβλογιά.
•Μονογλουταμινικό νάτριο (MSG) στο εισπνεόμενο εμβόλιο της γρίπης, που μπορεί να προκαλέσει μεταβολικές διαταραχές (π.χ. διαβήτης), και άλλες νευρολογικές διαταραχές.



Σύγκρουση συμφερόντων


• Οι ίδιοι άνθρωποι που κάνουν τους κανόνες και τις συστάσεις για τον εμβολιασμό κερδίζουν από την πώληση των εμβολίων. Για παράδειγμα, ο Δρ Julie Gerberding, ο οποίος ήταν επικεφαλής του Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων (CDC) για οκτώ χρόνια, είναι τώρα Πρόεδρος της Merck Vaccines. Ο Δρ Paul Offit, μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Εφαρμογή της Ανοσίας (Advisory Committee on Immunization Practice ‐ ACIP), δημιούργησε και πατεντάρισε τα δικά του εμβόλια.
• Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων (CDC) μια συνήθης ομάδα 10 παιδιάτρων των ΗΠΑ έχει απόθεμα εμβολίων αξίας πάνω από $ 100.000 στο ιατρείο τους. Οι ίδιοι αυτοί γιατροί κερδίζουν χρήματα από τις επισκέψεις, δίνοντας στα παιδιά σας εμβόλια.
• Οι παιδίατροι στις ΗΠΑ δέχονται κάθε τρίμηνο μπόνους από τις ασφάλειες (HMOs) για τις οποίες εργάζονται, για να διατηρούν υψηλά ποσοστά εμβολιασμών. Τους επιπλήττουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, όταν υπάρχει πτώση αυτών των ποσοστών.

Υπάρχει κάποια έρευνα που δείχνει κάποια διαφορά μεταξύ των εμβολιασμένων και των ανεμβολίαστων παιδιών;
Το έργο Cal‐Oregon, που επιχορηγείται από την οργάνωση Generation Rescue, έκανε έρευνα σε γονείς εμβολιασμένων και μη εμβολιασμένων παιδιών των ΗΠΑ. Από τα 17.674 παιδιά που περιλαμβάνονται στην έρευνα, τα αποτελέσματα έδειξαν:

• τα εμβολιασμένα παιδιά είχαν 120% περισσότερο άσθμα.
• τα εμβολιασμένα αγόρια είχαν 317% περισσότερο ADHD.
• τα εμβολιασμένα αγόρια  είχαν 185% περισσότερες νευρολογικές διαταραχές.
• τα εμβολιασμένα αγόρια είχαν 146% περισσότερο αυτισμό.

Τα κορίτσια αντιπροσώπευαν μόνο το 20% του συνολικού αριθμού των παιδιών που συμμετείχαν στην έρευνα. Για να διαβάσετε την πλήρη αυτή μελέτη μόνοι σας, πηγαίνετε στο www.generationrescue.org/pdf /survey.pdf.

Για να διαβάσετε μια έκθεση σχετικά με τη χαμηλή συχνότητα του αυτισμού μεταξύ των ανεμβολίαστων Amish τα παιδιά πηγαίνετε στο www.imcv.info/quick‐compare.html .

Οι περισσότερες μελέτες σχετικά με τον αυτισμό βρίσκονται εδώ
http://childhealthsafety.wordpress.com/2009/06/03/japvaxautism/ και εδώ
http://childhealthsafety.wordpress.com/2010/02/08/britvaxautism/

Εξαιρέσεις Εμβολίων στις ΗΠΑ
• Έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε τον εμβολιασμό. Χρησιμοποιείστε αυτό σας το δικαίωμα.
• Το παιδί σας δεν είναι υποχρεωμένο να εμβολιαστεί για να φοιτά σε δημόσια σχολεία.
• Κάθε πολιτεία έχει εξαιρέσεις και έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε οποιαδήποτε ανεπιθύμητα εμβόλια. http://exemptmychild.com/10752/
• Βρείτε έναν γιατρό που συμφωνεί με την επιλογή σας να μην εμβολιάζεστε και να σας σέβεται στο www.vaccinationcouncil.org/providers.pdf

Πολλοί επιλέγουν την υγεία και την ασφάλεια,
λέγοντας όχι στα εμβόλια.
• Ομάδες που γενικά δεν εφαρμόζουν τον εμβολιασμό συμπεριλαμβάνουν γιατρούς και επαγγελματίες υγείας εναλλακτικής ιατρικής, χειροπράκτες, γονείς που διδάσκουν στο σπίτι, καθώς και εκείνους που ανήκουν σε ιδιαίτερες θρησκείες.
• Χιλιάδες μαρτυρίες που γράφτηκαν από τους γονείς των μη εμβολιασμένων παιδιών σχετικά με τη αρκετά καλή κατάσταση της υγείας των παιδιών τους είναι διαθέσιμα στο internet.
• Η απόφαση για εμβολιασμό ή όχι αφορά μόνο εσάς και τον/την σύζυγός σας. Δεν χρειάζεται κανείς άλλος να ξέρει. Δεν αφορά κανέναν άλλον.

Για να έχετε καλή υγεία, θα πρέπει να αναλάβετε την πρωτοβουλία να ενημερωθείτε για κάποια νέα θέματα.


• Η ασφαλής επιλογή είναι να πείτε όχι στα εμβόλια. Έχετε τον έλεγχο για την επιλογή σας στα θέματα υγείας για τον εαυτό σας και τα παιδιά σας. Δεν έχετε κανέναν έλεγχο για το αποτέλεσμα ενός εμβολιασμού.
• Δεν χρειάζεστε ένα παιδίατρο απλά και μόνο για να ζυγίσει και να μετρήσει το παιδί σας και να δώσει ενέσεις. Προτιμείστε έναν Φυσιοπαθητικό (naturopathic) γιατρό (στις ΗΠΑ και τον Καναδά, επισκεφθείτε www.naturopathic.org), έναν παιδίατρο ‐ χειροπράκτη ή έναν ομοιοπαθητικό γιατρό. Μπορείτε να διαπιστώσετε ότι οι Οστεοπαθητικοί οικογενειακοί γιατροί είναι πιο ανοιχτόμυαλοι για την ελεύθερη επιλογή εμβολίων.
• Τα μωρά γεννιούνται με φυσικά ισχυρό αμυντικό σύστημα. Εάν δεν συνέβαινε αυτό, όλα θα πέθαιναν λίγο μετά τη γέννηση. Τεράστιες πολύπλοκες διεργασίες του ανοσοποιητικού ξεκινάνε με την πρώτη κραυγή. Αυτό πρέπει να συμβεί φυσικά, χωρίς τη διακοπή που προκαλείται από την έγχυση τοξικών ουσιών.
• Ενημερωθείτε για τις ασθένειες που «αποτρέπονται» από τα εμβόλια. Τα παιδιά σας δεν θα έρθουν ποτέ σε επαφή με τις περισσότερες από αυτές και αν συμβεί, σχεδόν όλα τα υγιή και ανεμβολίαστα παιδιά τις ξεπερνούν χωρίς πρόβλημα.
• Μάθετε για τη σημασία του πυρετού, πώς να τον αντιμετωπίσετε στο σπίτι και πότε είναι η ώρα να καλέσετε τον γιατρό. Οι περισσότεροι πυρετοί επιλύονται μόνοι τους, με φροντίδα και υποστήριξη, σε μερικές ώρες. www.drtenpenny.com/fever.aspx
• Καταλάβετε ότι, ακόμα και να εμβολιαστεί, το παιδί σας μπορεί να αρρωστήσει από την ασθένεια που προσπαθείτε να αποτρέψετε. Τα εμβόλια μπορεί να μην παρέχουν την προστασία που οι άνθρωποι υποθέτουν ότι έχουν. Η υγεία δεν έρχεται μέσα από μία βελόνα.
• Μάθετε ότι τα πρωτεύοντα κλειδιά για την υγεία είναι η καλή διατροφή, καθαρό νερό, επαρκής ύπνος, άσκηση και ευτυχία.
• Μάθετε μερικές απλές πληροφορίες σχετικά με τις βιταμίνες, ιδιαίτερα πληροφορίες σχετικά με την εξέχουσας σημασίας βιταμίνη D3. Μάθετε για την χρήση των βασικών βοτάνων και τα βασική ομοιοπαθητική για την αντιμετώπιση ελαφρών η συνήθων ασθενειών.
• Ενημερωθείτε σχετικά με τα εμβόλια καλύτερα από το γιατρό σας. Πιθανώς o ιατρός σας να μην έχει διαβάσει ποτέ τίποτα για τα εμβόλια, εκτός από περιοδικά και δημοσιεύσεις φαρμακευτικών εταιριών και του CDC, που επιχορηγούνται για να προπαγανδίζουν τη χρήση τους.
• Καταλάβετε ότι η φροντίδα της υγείας είναι κάτι που εσείς το πληρώνετε, ενώ η φροντίδα της ασθένειας καλύπτεται από τις ασφάλειες. Η ασφαλιστική σας θα πληρώσει για φάρμακα και εμβόλια.
• Κανονίστε τα οικονομικά σας για να παραμείνετε υγιείς. Η ζωή σας εξαρτάται από αυτό.


Πηγές Web για περισσότερες πληροφορίες και βοήθεια.
• Διεθνές Ιατρικό Συμβούλιο σχετικά με τον εμβολιασμό
(δωρεάν webinars): www.vaccinationcouncil.org
• Παράδειγμα IMCV περιφερειακά sites:
www.imcv, www.wi.org, www.imcv‐me.org
Δρ Sherri Tenpenny: www.drtenpenny.com ,
Facebook www.facebook.com/vaccineinfo
•ThinkTwice Παγκόσμιο Ινστιτούτο Εμβολίου:
www.thinktwice.com www.vaclib.org www.novaxdoctors.webs.com
• Εμβολιασμός Απελευθέρωση: www.vaclib.org
• Γιατροί στις ΗΠΑ οι οποίοι δεν εμβολιάζουν: www.novaxdoctors.webs.com
• Ολιστικές Mητέρες: www.holisticmoms.org
• Mητέρες σαν και εμένα: www.momslikeme.com


Βιβλία για περισσότερες πληροφορίες και για αρχή
• Όχι Στα Εμβόλια ‐ Tenpenny Sherri, DO
• Πάρτε μια τεκμηριωμένη απόφαση περί εμβόλιου για την υγεία του παιδιού σας ‐ ΑϊζενστάινMayer, MD, JD, MPH
• Εμβόλια: είναι πράγματι ασφαλή και αποτελεσματικά; - του Neil Miller
• Οδηγός Υγείας του Παιδιού, Randall Neustaedter
• Παιδικοί εμβολιασμοί: Ερωτήσεις που όλοι οι γονείς πρέπει να ρωτήσουν ‐ Tedd Koren, DC
• Πως να αναθρέψετε ένα υγειές παιδί, παρά το γιατρό σας ‐ Robert Mendelsohn, MD
• Jabs, Jenner και Juggernauts ‐ Craig Jennifer, PhD, BSN, MA, Dhom
• Φυσικές εναλλακτικές λύσεις για τους εμβολιασμούς, Ρόνα Ζόλταν, MD
• Το Έγκλημα του εμβολιασμού ‐ Deane Tenison, MD
• Η Ιερότητα του Ανθρώπινου Αίματος: Ο Εμβολιασμός Δεν Είναι Ανοσοποίηση ‐ TimO'Shea, DC
• Ο Εμβολιασμός ‐ Buchwald Gerhard, MD
• Ο Εμβολιασμός: 100 χρόνια ορθόδοξης έρευνας, Viera Schiebner

Medical doctors(MD,DO, 4yr ND), Doctors of Chiropractic, health care workers who work in a conventional setting, and holistic practitioners wishing to participate in future versions of this document or who would like to join our group, please send an e‐mail to
sayno@vaccinationcouncil.org

International Medical Council on Vaccination







Γενετική Μνήμη


Αν έχεις μάθει να παίζεις καταπληκτική κιθάρα, ακόμη κι αν έχεις αφοσιωθεί τόσο πολύ ώστε να ματώνεις κάθε μέρα τα χέρια σου στις χορδές της, το παιδί που θα κάνεις αργότερα δεν θα έχει ιδέα για το παίξιμο της κιθάρας.
Καμιά από τις μουσικές γνώσεις σου δεν θα μεταφερθεί στον απόγονό σου.Αν σε όλη σου τη ζωή είσαι επαναστάτης και έχεις μάθει να μη σκύβεις ποτέ το κεφάλι σου, το παιδί που θα γεννήσεις αύριο δεν θα έχει καμιά προδιάθεση για να συνεχίσει την επανάστασή σου.Αν είσαι Έλληνας αλλά
γεννήθηκες και ζεις επί πολλά χρόνια στο εξωτερικό με ξένους θετούς γονείς, πιθανότατα δεν θα σου αρέσει το ελληνικό φαγητό, δεν θα μιλάς Ελληνικά, και κάθε τι ελληνικό θα είναι τελείως αδιάφορο για σένα…Τα «επίκτητα χαρακτηριστικά ενός οργανισμού δεν κληρονομούνται». Αυτό πιστεύει η σημερινή Βιολογία, αυτή τουλάχιστον που διδάσκεται στα σχολεία.
Με άλλα λόγια, ενώ αναγνωρίζουμε ότι η Φύση είναι τόσο «σοφή» ώστε να δημιουργήσει απίστευτα περίπλοκες δυνατότητες όπως αυτές του εγκεφάλου μας, πιστεύουμε ταυτόχρονα ότι είναι τόσο ανόητη που δεν κατασκεύασε κανέναν μηχανισμό για την αποθήκευση και τη διάσωση του Νου και της Σκέψης και της Μνήμης, αυτών των χαρακτηριστικών που είναι καθοριστικά για την επιβίωσή μας.Είναι όμως έτσι; Μήπως διαθέτουμε –αντίθετα με ό,τι πιστεύει σήμερα η επίσημη επιστήμη– μηχανισμούς που αποθηκεύουν, σε κυτταρικό επίπεδο, τις γνώσεις και τις εμπειρίες, όχι μόνο τις δικές μας, αλλά και όλων των προγόνων μας;
Μήπως στα κύτταρά μας είναι κατά κάποιον τρόπο εγγεγραμμένη η ιστορία εκατομμυρίων χρόνων εξέλιξης, και μπορούμε να την ανασύρουμε, να τη «θυμηθούμε»;Οι βιολόγοι αρνούνται ότι υπάρχει άλλος μηχανισμός καταγραφής μέσα στο κύτταρο πέρα από το DNA. Όπως όμως θα δούμε παρακάτω, μάλλον πολλά μυστικά των κυττάρων μας δεν τα έχουμε ανακαλύψει ακόμη, και όσα έχουμε ανακαλύψει τα θεωρούμε «ταμπού» και προτιμάμε να μην τα συζητάμε…Ακολουθείστε τα tabs παρακάτω, για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο του Λουκά Καβακόπουλου, που δημοσιεύτηκε στο τεύχος 82 του περιοδικού Strange….
«TABULA RASA»: ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
Το μυαλό έρχεται γεμάτο… Οτιδήποτε, από τις ικανότητες αντίληψης μέχρι την αφηρημένη Φυσική και τους κανόνες των κοινωνικών ανταλλαγών, όλα βρίσκονται μέσα στο μυαλό. Αυτά τα πράγματα δεν τα μαθαίνουμε, βρίσκονται έτοιμα, προεγκατεστημένα από το εργοστάσιο…Dr. Michael Gazzaniga, νευροψυχολόγος, 1998Η αλήθεια είναι ότι τα πρώτα χρόνια της ζωής τους, τα παιδιά μοιάζουν πράγματι να μη γνωρίζουν απολύτως τίποτε. Ακόμη και τα πιο βασικά πράγματα, εκείνα που οι γονείς τους επαναλαμβάνουν σε όλη τους τη ζωή, όπως π.χ. το πώς να τρώνε, το πώς να πηγαίνουν στην τουαλέτα, το πώς να επικοινωνούν με τους γύρω τους, τους είναι τελείως άγνωστα.
Πώς να πιστέψει λοιπόν κανείς ότι διαθέτουν μνήμες και εμπειρίες εκατομμυρίων ετών;Βασισμένος στην τελευταία παρατήρηση, ο Άγγλος φιλόσοφος Τζον Λοκ (1632-1704), διατύπωσε τον 17ο αιώνα τη θεωρία τής «tabula rasa», του «κενού πίνακα». Σύμφωνα μ’ αυτήν, ο άνθρωπος γεννιέται με κενό Νου, τελείως άδειο όπως ένα άγραφο χαρτί. Σύμφωνα με τον Λοκ δεν υπάρχουν προδιαθέσεις, δεν υπάρχουν έμφυτες ιδέες ή μνήμες που κάνουν τον έναν άνθρωπο να ξεχωρίζει από τον άλλον. Νομίζω ότι ο φιλόσοφος δεν ήθελε να καταλήξει σε ένα βιολογικό συμπέρασμα. Ήταν σίγουρα αρκετά παρατηρητικός για να προσέξει ότι κάθε άνθρωπος γεννιέται με διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Χρησιμοποιούσε όμως αυτή την επιχειρηματολογία για να υποστηρίξει κάτι που ήταν απαραίτητο για την εποχή του, τότε που οι άνθρωποι χωρίζονταν με πολύ άσχημο τρόπο σε «αφέντες» και «υπηκόους»: Ήθελε να τονίσει ότι όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται όμοιοι, με την ίδια μορφή, με ίσα δικαιώματα, και δεν υπάρχει κανένας λόγος να θεωρούνται άλλοι ως ανώτεροι και άλλοι ως κατώτεροι…Τη θεωρία τού Λοκ όμως χρησιμοποίησε αργότερα κυριολεκτικά ο «πατέρας της ψυχανάλυσης», ο Σίγκμουντ Φρόιντ, για να στηρίξει τις δικές του θεωρίες. Επειδή όμως τα μωρά έχουν ολοφάνερα διαφορετικές προσωπικότητες και δεν μπορείς με τίποτε να τα δεις σαν «κενούς πίνακες», ο Φρόιντ αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι το άγραφο χαρτί του ανθρώπου δεν είναι τελικά και τόσο… άγραφο. Επάνω του, είπε, υπάρχουν προγραμμένα κάποια βασικά ένστικτα, όπως το ένστικτο της επιβίωσης και το ένστικτο της αναπαραγωγής. Αλλά αυτά είναι τελείως ζωώδη και απλοϊκά, και λειτουργούν ως απλοί μηχανισμοί που διασφαλίζουν την επιβίωση του οργανισμού, τόνιζε.Όλα αυτά βόλεψαν πολύ στους αρχηγούς των ισχυρότερων πολιτικών συστημάτων του 20ού αιώνα, του καπιταλισμού και του «υπαρκτού» κομμουνισμού, οι οποίοι ήθελαν –και θέλουν– να βλέπουν τον άνθρωπο ως μια μηχανή, ως ένα απρόσωπο και εύκολα καθοδηγούμενο πρόβατο προς άρμεγμα, χωρίς ταυτότητα και ιστορία.
Έτσι, οι θεωρίες τού Φρόιντ προωθήθηκαν από διάφορα –πολιτικά, στην ουσία– κέντρα ως η «ανώτερη ερμηνεία» της ανθρώπινης ψυχολογίας. Και έτσι, από τότε, ο σημερινός άνθρωπος πείθεται ότι δεν έχει ταυτότητα, ότι είναι ένα «κοσμικό ατύχημα». Αυτή η «φιλοσοφική» στάση, τον οδηγεί πολύ συχνά στην απογοήτευση και στην αυτοκαταστροφή…
Αργότερα, όταν οι ερευνητές της ανθρώπινης ψυχής άρχισαν να καταλαβαίνουν ότι η θεωρία τής tabula rasa είναι τελικά ύποπτη και στην ουσία είναι απλά μια πολιτική προπαγάνδα, άρχισαν να την ονομάζουν –υποτιμητικά– «Τυπικό Μοντέλο των Κοινωνικών Επιστημών» (Standard Social Science Model) και να απομακρύνονται από αυτήν. Εξάλλου, όλες οι επιστημονικές ανακαλύψεις έδειχναν ότι δεν ίσχυε. Όμως ο ερχομός του Ναζισμού και των φασιστικών πολιτικών συστημάτων μετέτρεψε την υπόνοια της ύπαρξης μιας «γενετικής μνήμης» σε εφιάλτη, και έτσι οι περισσότεροι επιστήμονες προτίμησαν να αποσιωπήσουν το όλο θέμα. (Σκέφτεστε τι θα γινόταν αν ο Δυτικός κόσμος αποδεχόταν τη δεκαετία τού 1930 την ύπαρξη της γενετικής μνήμης;)Όμως η αλήθεια δεν κοιτάζει τις κοινωνικές αναγκαιότητες και αργά ή γρήγορα βγαίνει στην επιφάνεια.
Ακόμη και οι πιο σκληροπυρηνικοί ακόλουθοι του Φρόιντ άρχισαν να παρατηρούν ότι στο «άγραφο χαρτί» της ανθρώπινης ψυχής ήταν γραμμένες και πολλές άλλες… σημειώσεις, πολύ σημαντικές για να μπορέσουν να τις αρνηθούν και να τις αποσιωπήσουν.Το 1904, ο Γερμανός βιολόγος Ρίχαρντ Σέμον έγραψε για την ιδέα του «εγγράμματος» (engram) το οποίο αναφερόταν σε ίχνη μνήμης που περιέχονται σε κάθε ζωντανή ύλη και τα οποία μπορούν να «ανασυρθούν». (Αυτή την ιδέα «δανείστηκε» αργότερα ο Ρον Χάμπαρντ, ο αμφιλεγόμενος ιδρυτής της Σαϊντολογίας, και την έκανε κεντρική ιδέα στις θεωρίες του που έχουν προκαλέσει αμέτρητες διαμάχες τα τελευταία χρόνια.)Ο διασημότερος μαθητής τού Φρόιντ, ο Καρλ Γιουνγκ, ήρθε σύντομα σε σύγκρουση με τον δάσκαλό του.
Ο Γιουνγκ παρατήρησε ότι σε κάθε ανθρώπινη ομάδα υπάρχουν ψυχολογικά μοτίβα που είναι κοινά σε όλους. Αυτά ο Γιουνγκ τα ονόμασε «αρχέτυπα» και τα όρισε ως κομμάτια της «φυλογενετικής κληρονομιάς» του κάθε ανθρώπου, απέφυγε όμως να αναλύσει πώς μεταδίδονται από τον έναν άνθρωπο στον άλλον. Επειδή οι εκφράσεις «φυλογενετική κληρονομιά», «φυλετική μνήμη» κλπ, θύμιζαν πολύ τις ιδέες των Ναζί και των διαφόρων φασιστοειδών που είχαν αρχίσει από τις αρχές του αιώνα να στοιχειώνουν την Ευρώπη, ο Γιουνγκ προτίμησε τελικά τον όρο «συλλογικό ασυνείδητο».
Μαζί του, η επιστημονική κοινότητα αποφάσισε να κρατήσει κι αυτή το στόμα της κλειστό και προτίμησε να συνεχίσει να δηλώνει ότι η μόνη «επιστημονική αλήθεια» ήταν η θεωρία τής tabula rasa…
«ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΣΤΟ DNA»;
Mετά τον πόλεμο και τη συντριβή, ευτυχώς, των φασιστικών καθεστώτων, οι ανακαλύψεις για τη «γενετική κληρονομιά» δεν μπορούσαν να κρατηθούν κι άλλο στο σκοτάδι και έπρεπε να αρχίσουν να βγαίνουν στο φως. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο, κατά τη γνώμη μου, που το DNA ανακαλύφθηκε μόνο μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1953…
Με την ανακάλυψη του DNA άρχισαν όλοι να μιλούν για την περίφημη «γενετική προδιάθεση». Σήμερα, σχεδόν καθημερινά ακούμε ανακοινώσεις όπως: «Βρέθηκε το γονίδιο που προκαλεί τη διάθεση να λέμε ψέματα» (Dr. Adrian Raine, University of Southern California) ή «Βρέθηκε το γονίδιο που μας κάνει εργατικούς ή τεμπέληδες» (Dr. Bouchard, Pennington Biomedical Research Centre) κ.ο.κ. Όπως καταλαβαίνετε, η θεωρία του άγραφου χαρτιού πήγε περίπατο. Οι περισσότεροι βιολόγοι πιστεύουν πλέον ότι ο άνθρωπος γεννιέται «προγραμματισμένος» από το DNA. Όμως οι ηθικοί περιορισμοί του 2ου Π. Πολέμου ισχύουν ακόμη, έτσι είμαστε αναγκασμένοι να υποστηρίζουμε, για το ευρύ κοινό τουλάχιστον, ότι ο άνθρωπος γεννιέται χωρίς γενετικές μνήμες…
Όμως για τους λίγους που μπορούν να τις αποκωδικοποιήσουν, οι σύγχρονες μελέτες λένε παράξενα πράγματα, τα οποία ξεφεύγουν και από τα όρια του «γενετικού προγραμματισμού» που περιέχεται στο DNA: Οι διάσημοι και πολυβραβευμένοι εξελικτικοί βιολόγοι Τζον Τούμπι και Λήδα Κοσμίδη, γράφουν στο βιβλίο τους Ο Προσαρμοσμένος Νους: «Τα αποτελέσματα της Ψυχολογίας, της μελέτης της αντίληψης, της εξελικτικής Βιολογίας, της τεχνητής νοημοσύνης, της Φιλοσοφίας και της Γλωσσολογίας, συγκλίνουν στο ίδιο συμπέρασμα: Μια ψυχολογική αρχιτεκτονική που αποτελείται από ισοδύναμους, γενικούς, ανεξάρτητους περιεχομένου ή χωρίς περιεχόμενο μηχανισμούς, δεν θα μπορούσε να εκτελέσει με επιτυχία τις λειτουργίες που ο ανθρώπινος νους ολοφάνερα μπορεί να εκτελέσει…» (John Tooby και Leda Cosmides, The Adapted Mind, Oxford University Press, 1992).Αν χρειάζεστε μετάφραση, ρωτήστε τον βιολόγο της γειτονιάς σας, τον ίδιο που θα σας αρνηθεί ότι υπάρχει κυτταρική ή γενετική μνήμη, να σας εξηγήσει για ποιο πράγμα μιλάει αυτή η παράγραφος…
Η ψηφιακή πληροφορία μπορεί να γραφτεί σε μοριακό επίπεδο… Τα μόρια της πληροφορίας δεν είναι νεκρή ύλη, αλλά παρουσιάζουν δυνατότητα ζωής, που αλλού εκφράζεται με τη μορφή του ιού…William S. Burroughs, Nova ExpressΣήμερα, λοιπόν, ζούμε σε έναν παραλογισμό. Οφείλουμε να πιστεύουμε στη θεωρία του άγραφου χαρτιού, οφείλουμε όμως ταυτόχρονα να πιστεύουμε ότι το DNA μας περιέχει σχεδόν τα πάντα για εμάς: το σχήμα του προσώπου μας, τη συμπεριφορά μας, το ύψος μας, το πάχος μας, τις ικανότητές μας, τις διαθέσεις μας, τα ταλέντα μας.Από τότε που ανακαλύφθηκε, το DNA διαφημίζεται συνεχώς ότι περιγράφει το «πρότυπο» της μορφής και της προσωπικότητας του ανθρώπου, και ότι μονάχα μικρές αποκλίσεις μπορούν να γίνουν από αυτό το πρότυπο στη διάρκεια της ανάπτυξής μας.
Φτάσαμε έτσι στο σημείο να πιστεύουμε ότι αν κλωνοποιηθεί ένας άνθρωπος, αν δηλαδή αναπαραγάγουμε από την αρχή ένα ανθρώπινο σώμα χρησιμοποιώντας το ίδιο DNA, θα φτιάξουμε έναν πανομοιότυπο άνθρωπο, ακριβώς τον αρχικό άνθρωπο εις διπλούν.Όμως, ένα πρόσφατο πείραμα διέψευσε αυτή την ιδέα. Τον Φεβρουάριο του 2002, κάποιοι γενετιστές (A&M University, Τέξας) κλωνοποίησαν μια γάτα (τη Rainbow), ο κλώνος της οποίας (η γάτα με το αστείο όνομα Carbon-Copy ή CC) όχι μόνο δεν μοιάζει με την πρωτότυπη γάτα, αλλά έχει και …διαφορετικό χρώμα τριχώματος.
Φυσικά, οι βιολόγοι έσπευσαν να δικαιολογήσουν το αποτέλεσμα, λέγοντας ότι το περιβάλλον επηρεάζει την ανάπτυξη και τη διαμόρφωση του οργανισμού περισσότερο από το DNA. «Άρα», καταλήγουν φάσκοντας και αντιφάσκοντας, «ναι μεν το DNA ορίζει ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά του οργανισμού, αλλά δεν τα καθορίζει κιόλας». Από εκεί και πέρα, αρνούνται κατηγορηματικά ότι υπάρχει κάποιο άλλο «αρχείο» μέσα στα κύτταρά μας που να περιέχει πληροφορίες για εμάς. Ό,τι είναι καταγεγραμμένο είναι καταγεγραμμένο μέσα στο DNA, λένε και βάζουν τελεία.Κι όμως, στη Φύση υπάρχει μια περίπτωση κλωνοποίησης που ανατρέπει το προηγούμενο συμπέρασμα.
Υπάρχουν δίδυμοι, οι λεγόμενοι «μονοζυγωτικοί» που προέρχονται από το ίδιο αρχικό κύτταρο, που ακόμη κι αν μεγαλώνουν σε διαφορετικά περιβάλλοντα, τις περισσότερες φορές παραμένουν επί πολλά έτη ίδιοι και σχεδόν απαράλλαχτοι στα σωματικά τους χαρακτηριστικά, κάτι που γίνεται ιδιαίτερα φανερό ειδικά αν τους ντύσεις με τα ίδια ρούχα και το ίδιο χτένισμα.Τι συμβαίνει λοιπόν;
Είναι τελικά –ή δεν είναι– το DNA ο «χάρτης» που περιγράφει την ανάπτυξη και την εξέλιξη του οργανισμού; Γιατί στη μια περίπτωση οι δύο γάτες, που έχουν το ίδιο DNA και μεγάλωσαν σε εργαστήριο βγαίνουν διαφορετικές, ενώ στην άλλη, σε τυχαία και ανεξέλεγκτα περιβάλλοντα, οι δίδυμοι βγαίνουν πανομοιότυποι;Η απάντηση κρύβεται μάλλον στη μόνη βασική διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στα δύο πειράματα. Οι δίδυμοι παρήχθησαν από το ίδιο αρχικό κύτταρο, που διασπάστηκε κάποια στιγμή σε δύο παρόμοια αλλά ξεχωριστά κύτταρα, τα οποία με τη σειρά τους αναπτύχθηκαν σε δύο ξεχωριστά όντα. Οι γάτες παρήχθησαν από διαφορετικά κύτταρα και μόνο το DNA ήταν όμοιο και στις δύο. Αυτό αναγκαστικά οδηγεί στην υπόθεση ότι στο κύτταρο πρέπει να υπάρχουν κι άλλες ουσίες που περιέχουν γενετικές πληροφορίες (πρωτεΐνες; RNA; αμινοξέα;). Ίσως αυτές οι ουσίες να μη βρίσκονται μέσα στο κύτταρο, αλλά γύρω του. Ίσως στο αμνιακό υγρό της μάνας, ίσως στις αρχικές πρωτεΐνες που περικύκλωσαν και δημιούργησαν το αρχικό κύτταρο, ίσως ποιος ξέρει πού αλλού, να κρύβονται κι άλλες πληροφορίες, κι άλλες γενετικές μνήμες…
Οι παρατηρήσεις μάς οδηγούν να αποδεχτούμε ότι υπάρχει και κάτι άλλο μέσα στο κύτταρο που «καταγράφει» πληροφορίες, κάτι πέρα από το DNA. Το DNA εξάλλου δεν θα μπορούσε να κρύψει πάρα πολλές πληροφορίες μέσα του. Έχει μονάχα 30.000 γονίδια και η περιγραφή της δομής του χωράει άνετα σε μια παλιά δισκέτα υπολογιστή, οπότε είναι δύσκολο να δεχτούμε ότι θα μπορούσε να περιέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να κατασκευαστεί ένας ζωντανός οργανισμός. (Παραδόξως, το ρύζι, το φυτό, έχει πάνω από 60.000 γονίδια, διπλάσια από τον άνθρωπο. Τι μυστικά κρύβει άραγε η γενετική του δομή, για να απαιτούνται τόσα πολλά γονίδια;)
ΑΙΜΑ ΠΟΥ ΨΙΘΥΡΙΖΕΙ
Οι έρευνες έχουν καταγράψει διάφορα παράξενα φαινόμενα, που δεν εξηγούνται αλλιώς, παρά μόνο αν δεχτούμε ότι υπάρχει ένα είδος μνήμης στα κύτταρα των ζωντανών οργανισμών στην οποία καταγράφονται επίκτητα χαρακτηριστικά.
Σε ένα διάσημο πλέον πείραμα, οι βιολόγοι εκπαίδευσαν κάποια σκουλήκια να αντιδρούν όταν πέσει φως πάνω τους: Τους έκαναν ηλεκτροσόκ κάθε φορά που άναβε το φως. Έτσι, υπακούοντας στα επίκτητα «παβλοφιανά» αντανακλαστικά, όταν έπεφτε φως επάνω τους τα σκουλήκια αντιδρούσαν και τυλίγονταν γύρω από τον εαυτό τους. Μετά, οι πειραματιστές εκμεταλλεύτηκαν την ικανότητα των σκουληκιών να αναπαράγουν κάποιο κομμάτι τους που έχει κοπεί. Έκοψαν λοιπόν τα σκουλήκια στη μέση, αφαιρώντας το κομμάτι όπου βρίσκεται ο εγκέφαλος. Στα ακέφαλα σκουλήκια «φύτρωσε» μετά από μερικές μέρες ένας καινούργιος εγκέφαλος. Το επίκτητο ανακλαστικό όμως συνεχίστηκε όταν άναβε το φως, κι ας ήταν ο εγκέφαλος καινούριος και κανονικά δεν έπρεπε να γνωρίζει τίποτε για το ηλεκτροσόκ.
Πού κρυβόταν η μνήμη, αφού σύμφωνα με την κατεστημένη άποψη οι εμπειρίες και οι γνώσεις όλων των ζώων καταγράφονται μονάχα στον εγκέφαλο και όχι στα κύτταρα;Ένα άλλο μυστήριο που προβληματίζει τους βιολόγους είναι τα «ένστικτα». Γιατί το νεογέννητο ποντίκι γνωρίζει ότι μια γάτα είναι εχθρική απέναντί του και τρέχει να κρυφτεί, μόλις τη δει; Η θεωρία της εξέλιξης προσπαθεί να το εξηγήσει λέγοντας ότι μόνο τα ποντίκια που έχουν γενετική προδιάθεση να απομακρύνονται από τις γάτες επιβίωσαν στους αιώνες, αφού αυτά τα δύο πλάσματα ζούσαν σε κοινούς χώρους και τα θαρραλέα ποντίκια πολύ απλά, δεν επιβίωσαν για να αναπαραχθούν. Όμως αν βάλεις ένα νεογέννητο κοτόπουλο δίπλα σε ένα γεράκι, καταλαβαίνει κι εκείνο τον κίνδυνο και πανικοβάλλεται. Τα κοτόπουλα όμως δεν ζούσαν σε κοινούς χώρους με τα γεράκια, ούτε το κοτόπουλο μπορεί να γλιτώσει από το γεράκι, όσο κι αν προσπαθήσει. Πώς λοιπόν μεταφέρθηκε η πληροφορία στο νεογέννητο κοτόπουλο ότι το γεράκι είναι κάτι εχθρικό;
Ο Καρλ Γιουνγκ αναφέρει ένα αινιγματικό περιστατικό, το οποίο υπονοεί την ύπαρξη γενετικής μνήμης, αυτή τη φορά στον άνθρωπο.
Ένας ψυχασθενής έβλεπε ότι ο Ήλιος έχει φαλλό (πέος). Πίστευε επίσης ότι μπορούσε να μετακινήσει τον φαλλό και μπορούσε έτσι να ελέγχει τον άνεμο. Αρχικά ο Γιουνγκ αντιμετώπισε την όλη ιστορία ως μια απλή παραδοξότητα ενός άρρωστου μυαλού. Διαβάζοντας όμως τους αρχαίους μύθους ανακάλυψε κάποια στιγμή ότι υπήρχε ένας μύθος του Μιθραϊδισμού που περιέγραφε ακριβώς την ίδια «αυταπάτη», σχετικά με τον φαλλό του Ήλιου και τον έλεγχο του ανέμου.
Ο Γιουνγκ θεώρησε φυσικά ότι ο ψυχασθενής γνώριζε τον μύθο, αλλά αποφάσισε να το επιβεβαιώσει. Έτσι μίλησε με τον ψυχασθενή και μελέτησε προσεκτικά το κοινωνικό υπόβαθρό του. Διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε καμία περίπτωση ο ασθενής να έχει διαβάσει ή να έχει ακούσει τον μύθο. Έτσι ο Γιουνγκ άρχισε να σχηματίζει τη θεωρία, στηριζόμενος βέβαια και στις ιδέες του Πλάτωνα, ότι κάποιες ιδέες (τα αρχέτυπα για τα οποία μιλήσαμε πριν) είναι «ενσωματωμένες» στην ανθρώπινη ψυχή. Αυτό το μυστηριώδες κοινό «αρχείο» ο Γιουνγκ το ονόμασε «συλλογικό ασυνείδητο»…Οι παραδόσεις και η λαϊκή σοφία όλων των λαών του πλανήτη περιγράφουν κι αυτές κάποιου είδους μετάδοσης γενετικής μνήμης. Στην Ελλάδα, ο λαός χρησιμοποιεί εκφράσεις όπως «το αίμα νερό δεν γίνεται», «μιλάει το αίμα μέσα του», ενώ πολλές λαϊκές ιστορίες αναφέρονται σε συγγενείς που έχουν χαθεί και ξαναβρίσκονται μετά από δεκαετίες, αδέλφια που χωρίζονται αλλά ξαναενώνονται μετά από καιρό.
Σε όλες αυτές τις ιστορίες εμφανίζεται συνήθως ως στοιχείο της πλοκής μια μυστηριώδης «έλξη» ανάμεσα στα άτομα, που συνήθως παρεξηγείται ως ερωτική. Ακόμη και ο κλασικός Οιδίποδας πέφτει θύμα αυτής της μυστηριακής «έλξης» και νυμφεύεται χωρίς να το ξέρει τη μητέρα του.Αυτές οι ιστορίες είναι συνηθισμένα «κλισέ» στις τηλεοπτικές σαπουνόπερες και στα λαϊκά μυθιστορήματα. Είναι εύκολο να τις απορρίψουμε ως φτηνές και εύκολες μυθοπλασίες που απευθύνονται σε άτομα χαμηλής νοημοσύνης, πρέπει όμως να προβληματιστούμε περισσότερο γι’ αυτές. Ίσως επαναλαμβάνονται συχνά, ακριβώς γιατί μιλούν στην ψυχή των απλών ανθρώπων περιγράφοντας μια βαθύτερη αλήθεια που υποσυνείδητα όλοι μας γνωρίζουμε και αποδεχόμαστε. Ίσως για αυτό και οι πιο εξελιγμένες και πρωτότυπες ιστορίες, που δεν έχουν όμως «αρχετυπικό» περιεχόμενο, να αφήνουν αδιάφορους τους απλούς ανθρώπους: γιατί δεν περιέχουν αναφορές στην Ιστορία που είναι γραμμένη βαθιά μέσα στα κύτταρά τους
ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ
Η ύπαρξη της γενετικής μνήμης θα επιβεβαίωνε αρκετές ιδέες της απόκρυφης παράδοσης, αφού αυτές θα μπορούσαν να αποδοθούν στη γενετική μνήμη. Π.χ., ο θεοσοφικός μυστικισμός μιλάει για τα «ακασικά αρχεία», τα οποία υποτίθεται ότι είναι άφθαρτα αποτυπώματα στο «αστρικό πεδίο» όλων των γεγονότων που έχουν συμβεί στο παρελθόν. Ο άνθρωπος που αποκτά πρόσβαση σ’ αυτά τα αρχεία μπορεί να γνωρίσει τα πάντα, αφού τα πάντα καταγράφονται σε αυτά.
Πολλοί «διδάσκαλοι» τα τελευταία 150 χρόνια έχουν μάλιστα ισχυριστεί ότι μπορούσαν να δούνε τα ακασικά αρχεία και πολλές διδασκαλίες της απόκρυφης παράδοσης ισχυρίζονται ότι έχουν τις ρίζες τους σε αρχαίες γνώσεις που είναι καταγεγραμμένες εκεί.Αν πράγματι οι εμπειρίες μας αποθηκεύονται στα κύτταρά μας, τότε αυτό σημαίνει ότι μέσα μου βρίσκονται αναμνήσεις από μάχες και πόλεμους όλων των ιστορικών περιόδων, αμέτρητες σκέψεις και ιδέες, μνήμες θανάτων και τραγικών γεγονότων, αλλά και άπειρες στιγμές χαράς, έρωτα, απόλαυσης.
Μέσα μου υπάρχουν σκέψεις και εμπειρίες του πατέρα μου, του παππού μου, των προγιαγιάδων μου που έζησαν πριν από αιώνες, αλλά και εμπειρίες που τα κύτταρά μου γνώρισαν πολύ πριν υπάρξει ο άνθρωπος. Μέσα μου υπάρχουν οι εμπειρίες εκείνου του ψαριού που βγήκε από τη θάλασσα και βάδισε για πρώτη φορά στη στεριά, του πιθήκου που βάδισε στις πρωτόγονες ζούγκλες της Παγγαίας πολύ πριν χωριστούν οι σημερινοί ήπειροι, του πρώτου ανθρώπου που διώχτηκε από την πιθηκοειδή φυλή του γιατί μεταλλάχτηκε και δεν έμοιαζε πια με τους γονείς του.Ίσως μέσα στα κύτταρά μου να βρίσκεται καταγραμμένη εκείνη η στιγμή που οι Θεοί κατέβηκαν από τα Άστρα και αποφάσισαν να εμφυσήσουν τη θεϊκή τους υπόσταση στα πλάσματα αυτού του πλανήτη.
Ίσως να βρίσκεται η εικόνα της αρχαίας Ατλαντίδας, την οποία είδε από μακριά κάποιος πρόγονός μου. Ίσως μέσα στα κύτταρά μου να έχει γραφτεί η φωνή του Σωκράτη, η λάμψη από το σπαθί του Αλέξανδρου όταν σήμανε την έναρξη της εκστρατείας του στα βάθη της Ασίας, ο τρόμος και η θλίψη της στιγμής όταν έπεσαν τα τείχη της Κωνσταντινούπολης, ο ξεριζωμός από τη Μικρά Ασία, ο ήχος από τα γερμανικά άρβυλα της Βέρμαχτ που παρελαύνει στην Τσιμισκή της Θεσσαλονίκης…
Η γενετική μνήμη όμως δεν ισοδυναμεί με παντογνωσία, αν και μοιάζει αρκετά μ’ αυτήν. Υπάρχουν αρκετοί σημαντικοί περιορισμοί στις γνώσεις και στις εμπειρίες που έχουν καταγραφεί μέσω γενετικής μνήμης στα κύτταρά μας.Πρώτα απ’ όλα, η γενετική μνήμη μεταφέρεται από τον γονιό στο παιδί την ώρα της γονιμοποίησης του ωαρίου. Αυτό σημαίνει ότι μεταφέρονται οι εμπειρίες του άνδρα μέχρι τη στιγμή που θα αφήσει τη γυναίκα του έγκυο και όχι οι κατοπινές. Οι εμπειρίες της γυναίκας πιθανότατα μεταφέρονται μέχρι τη στιγμή που θα γεννήσει (αν και υπάρχει η πιθανότητα η γενετική μνήμη να μεταφέρεται και μέσα από τις πρωτεΐνες του γάλακτος, άρα η μάνα μεταφέρει γενετική μνήμη μέχρι το τέλος του θηλασμού).Δεύτερον, δεν έχουμε γενετικές μνήμες από όλα τα ιστορικά γεγονότα, αλλά μόνο από εκείνα στα οποία ήταν παρών κάποιος πρόγονός μας. Οπότε, οι πιθανές κοινές μνήμες μειώνονται όσο αναφερόμαστε σε πρόσφατα γεγονότα και αυξάνονται όσο πηγαίνουμε προς το παρελθόν.
Ίσως έτσι εξηγείται και το γεγονός της αρχαιολατρίας, που είναι τόσο έκδηλη αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον πλανήτη. Μέσα από τη λογοτεχνική και διανοητική αναδρομή στο ύστατο παρελθόν, ταξιδεύουμε σε έναν τόπο κοινό και γνώριμο για όλους, και φεύγουμε από τη σημερινή πολυδιάστατη, αλλά αποξενωτική και άρα ακατανόητη πραγματικότητα…
ΞΥΠΝΗΜΑ ΤΟΥ ΚΟΙΜΙΣΜΕΝΟΥ
Με την ύπαρξη της γενετικής μνήμης ίσως εξηγείται και ένα ακόμη παράδοξο φαινόμενο: ο δαιμονισμός, η κατάληψη δηλαδή ενός σώματος από μια άλλη, «ανύπαρκτη» αλλά πλήρως ανεπτυγμένη προσωπικότητα.Στις περισσότερες περιπτώσεις δαιμονισμού ο χαρακτήρας του ατόμου αλλάζει τελείως, σαν να έχει καταλάβει το σώμα ένας άλλος άνθρωπος.
Σε πολλές περιπτώσεις το θύμα αρχίζει να μιλάει σε γλώσσες που κανονικά δεν γνωρίζει, και επιδεικνύει άριστη γνώση όχι μόνο της γλώσσας αλλά και των ιστορικών γεγονότων αρχαίων πολιτισμών, τα οποία αποκλείεται να έχει διδαχτεί. Η προσωπικότητα του «δαίμονα» (της προσωπικότητας που καταλαμβάνει το σώμα) συνήθως είναι αποπροσανατολισμένη ως προς τον χρόνο και τον τόπο, νομίζει ότι έρχεται από μια άλλη εποχή και αναφέρεται σε πρόσωπα και πράγματα που δεν υπάρχουν σήμερα. Όσο για τις κατάρες και τις αντιχριστιανικές εκφράσεις που ακούμε στον κινηματογράφο, αυτές στην πραγματικότητα είναι σπάνια φαινόμενα, και εμφανίζονται συνήθως μόνο όταν ο δαιμονισμένος «παρενοχληθεί» έντονα από κάποιον θρησκόληπτο που αποφασίζει να μιμηθεί τη γνωστή ταινία Ο Εξορκιστής.
Ο «δαίμονας» αντιδρά όπως αντιδρά ένας άνθρωπος με πολύ επιθετική προσωπικότητα όταν κάποιος προσπαθεί να τον πείσει για κάτι που αυτός δεν δέχεται.Επίσης, στο Ευαγγέλιο του Μάρκου αναφέρεται η περίπτωση του δαιμονισμένου που ονομάζεται «λεγεώνα». Αυτός βασανιζόταν όχι από έναν μόνο «δαίμονα», αλλά από μια «λεγεώνα» από αυτούς, δηλαδή από πάρα πολλούς. Παρόμοιοι δαιμονισμοί έχουν καταγραφεί και πολύ πιο πρόσφατα.Όλα αυτά τα ανεξήγητα φαινόμενα εξηγούνται εύκολα, αν δεχτούμε ότι υπάρχει κυτταρική/γενετική μνήμη, που καταγράφει μνήμες, εμπειρίες και σκέψεις. Οι πολύ ισχυρές προσωπικότητες, που έχουν αφήσει έντονα ίχνη μέσα στη γενετική μνήμη, όταν βρεθούν σε κάποιον απόγονό τους που δεν έχει ισχυρό Εγώ, πολλές φορές «ξυπνούν» και αντικαθιστούν τη μνήμη και ολόκληρα κομμάτια του χαρακτήρα του (είναι γεγονός ότι ο δαιμονισμός συνήθως εμφανίζεται σε ανθρώπους με ανίσχυρη ή προβληματική προσωπικότητα).Κάτι ανάλογο συμβαίνει στο βουντού, στο οποίο όμως ο «δαιμονισμένος» κάνει μια τελετουργία και καταναλώνει ψυχεδελικές ουσίες με σκοπό να «καλέσει» μέσα του μια «θεότητα».
Κι αυτό θα μπορούσε να εξηγηθεί εύκολα με τη γενετική μνήμη. Ίσως η «θεότητα» να πρόκειται για μια «συλλογική μνήμη» που έχει παραχθεί από τις τελετουργικές πρακτικές τού βουντού και την αποθήκευσή τους στη γενετική μνήμη εδώ και χιλιετίες. Με άλλα λόγια, οι πιστοί κατασκευάζουν τη θεότητα προσθέτοντας ο καθένας το λιθαράκι της δικής του προσωπικότητας και γνώσης, η οποία μεταδίδεται αργότερα στους απογόνους τους. Ίσως για αυτό ένας λευκός να μην μπορεί να «νιώσει» τη μαγεία τού βουντού –δεν υπάρχουν μέσα του οι γενετικές μνήμες που είναι απαραίτητες για αυτό–νιώθει όμως ανάλογα τη«μαγεία» ενός αρχαίου ναού ή μιας αρχαίας ελληνικής τελετουργίας…Ο δαιμονισμός αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζεται ως κάτι κακό. Ίσως όμως η ύπαρξή του να αποκαλύπτει μια κρυφή δυνατότητα του ανθρώπου που ακόμη δεν έχουμε μάθει να χρησιμοποιούμε σωστά. Ίσως είναι δυνατόν να ξυπνήσουμε ελεγχόμενα μέσα μας τις αναμνήσεις μιας ολόκληρης στρατιάς προγόνων μας και να χρησιμοποιήσουμε τις γνώσεις, τις εμπειρίες και το ψυχικό σθένος τους. Ίσως αυτό προσπαθούν να πετύχουν οι πολεμιστές όλων των λαών, οι οποίοι καλούν πριν τη μάχη τα πνεύματα των προγόνων τους για να τους «εμ-ψυχώσουν»…Ίσως έτσι να εξηγούνται και οι απίστευτες διανοητικές δυνατότητες που παρουσιάζουν μερικά αυτιστικά άτομα.
Αυτά δεν έχουν πλήρως ανεπτυγμένες προσωπικότητες, αλλά επιδεικνύουν τρομερή γνώση και ικανότητα σε περίπλοκα διανοητικά προβλήματα, όπως των Μαθηματικών. Κάποια από αυτά τα άτομα έχουν τρομερό ταλέντο στη μουσική και στην άμεση εκτέλεση περίπλοκων μουσικών κομματιών, που απαιτούν χρόνια προετοιμασίας για να παιχτούν. Από πού γνώριζαν τις τεχνικές που απαιτούνται, χωρίς να τις έχουν διδαχθεί και χωρίς να πειραματιστούν ποτέ μ’ αυτές; Ίσως η γενετική μνήμη είναι πιο εύκολο να εκφραστεί μέσα στα αυτιστικά άτομα, αφού δεν υπάρχει μια ισχυρή εγωιστική προσωπικότητα για να την παρεμποδίσει…
Ο μεγάλος συγγραφέας της επιστημονικής φαντασίας Φρανκ Χέρμπερτ, ο οποίος έχει περάσει στην Ιστορία για το καταπληκτικό έπος του Dune, περιγράφει και αναλύει τις τεχνικές μιας ομάδας γυναικών που έχουν καταφέρει να ξυπνήσουν και να ελέγξουν τη γενετική μνήμη. Αυτή η ομάδα, οι Bene Gesserit (ο ήχος του ονόματος παραπέμπει σε κάτι εβραϊκό –ben, διδάσκαλος– αλλά και σε μια χριστιανική σέκτα: Jesuit, Ιησουΐτης), αποκτούν τεράστια πολιτική δύναμη και εξουσία ακριβώς γιατί αποτελούνται από άτομα τεράστιας ψυχικής δύναμης και γνώσης. Η γνώση και η δύναμη είναι προϊόντα της χρήσης της γενετικής μνήμης.
Οι Bene Gesserit μιλούν μάλιστα για το «έκτρωμα» (abomination) το οποίο είναι ένα άτομο που επειδή δεν χειρίζεται σωστά τη γενετική μνήμη του, χάνει τη δική του προσωπικότητα και «δαιμονίζεται» από κάποιον ισχυρό πρόγονό του. Σύμφωνα με τις Gesserit, τα εκτρώματα πρέπει να θανατώνονται επιτόπου…Ο Χέρμπερτ βέβαια γράφει ένα μυθιστόρημα, αλλά έχει αντλήσει αυτές τις ιδέες από τον μυστικισμό των Σούφι, μια από τις αγαπημένες του πηγές έμπνευσης. Ο μεγάλος μυστικιστής των Σούφι, Ρουμί, γράφει σχετικά σε ένα ποίημα του:«Ο εσωτερικός κόσμος μιας ανθρώπινης ύπαρξης είναι μια ζούγκλα. Κάποιες φορές οι λύκοι κυβερνάνε, άλλες φορές τα αγριογούρουνα. Πρόσεχε όταν αναπνέεις… Η συνείδηση πηγαίνει σε έναν σκύλο, και μετά ο σκύλος γίνεται ο βοσκός, ή ο κυνηγός. Στη σπηλιά των εφτά κοιμωμένων, ακόμη και οι σκύλοι ήταν κάποτε αναζητητές. Κάθε στιγμή ένα νέο είδος ανεβαίνει στο στήθος σου, τώρα ένας δαίμονας, τώρα ένας άγγελος, τώρα ένα άγριο ζώο. Μέσα στην απίθανη αυτή ζούγκλα, υπάρχουν κι εκείνοι που μπορούν να σε απορροφήσουν. Αν πρέπει να παραφυλάξεις και να κλέψεις, κλέψε από αυτούς»…Η Κλαιρ Σύλβια, μια γυναίκα που έκανε μεταμόσχευση καρδιάς το 1988, παρατήρησε μετά την εγχείρηση σημαντικές διαφορές στη συμπεριφορά της.
Στο μυαλό τής έρχονταν αναμνήσεις και σκέψεις που δεν ήταν δικές της. Άρχισε να αναπτύσσει ενδιαφέροντα και εμμονές που προηγουμένως δεν είχε. Τα ερωτηματικά την οδήγησαν να ψάξει την ταυτότητα του δότη της καρδιάς, ενός 18χρονου που πέθανε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Γρήγορα διαπίστωσε ότι οι παράξενες μνήμες της ταίριαζαν απόλυτα με τη ζωή του νεαρού.Αυτό το περιστατικό, όπως και πολλά άλλα παρόμοια που έχουν καταγραφεί, μελέτησε ο ψυχολόγος Πολ Πίρσαλ, που έγραψε το 1997 το βιβλίο The Heart’s Code που έγινε best-seller και υποστηρίζει από τότε την πραγματικότητα της κυτταρικής μνήμης. Μελέτες που έγιναν από άλλους, κατέγραψαν πάνω από 74(!) περιστατικά μεταμοσχεύσεων οργάνων, στα οποία οι ασθενείς περιέγραψαν ότι ένιωθαν να κατέχουν μνήμες και γνώσεις των δοτών. Πώς μεταδόθηκαν οι μνήμες, αφού σύμφωνα με τη Βιολογία, δεν αποθηκεύονται πουθενά αλλού πέρα από τον εγκέφαλο;”

Read more: http://vickytoxotis.blogspot.com/2012/12/blog-post_19.html#ixzz2FaRht6Or

Δεν υπάρχουν σχόλια: